De nieuwe Giulia onderscheidt zich niet alleen met zijn stijlvolle design, krachtige motoren en hoogwaardige afwerking, maar ook met zijn vooruitstrevende technologie ter ondersteuning van de rijdynamiek. Standaard is hij uitgerust met Alfa™ DNA, een systeem waarmee de bestuurder de respons op gas-, rem- en stuurcommando’s kan afstemmen op zijn voorkeur of de rijomstandigheden. Het systeem biedt keuze uit drie instellingen:
Motoren
De Giulia wordt aangedreven door twee volledig nieuwe viercilinders uit aluminium: een 2.2 turbodieselmotor van 136, 150 of 180 pk, beschikbaar met manuele versnellingsbak of achttraps automaat, of een 2.0 turbobenzinemotor met 200 pk die altijd gekoppeld is aan een achttraps automaat. Dankzij innovatieve turbotechnologie is de 2.2 diesel ook bij lage toeren alert, zodat buitengewone zuinigheid gecombineerd kan worden met soepelheid en een lineaire vermogensopbouw. Ook de benzinemotor is uitgerust met toptechnologie, zoals de elektro-hydraulische MultiAir-kleppenbediening, de ‘2-in-1’-turbocompressor en directe injectie met een hogedruksysteem van 200 bar. De motor ontwikkelt 200 pk bij 5.000 tpm en een koppel van 330 Nm bij 1.750 tpm.