Giulia Basis

Giulia Basis

Stijl
EXTERIEUR
Italiaans design
Stijl is een aangeboren eigenschap. Een eigenschap die elke Alfa Romeo van nature heeft en tot uiting komt in een vormgeving die zich kenmerkt door het consequent kiezen voor zuivere, ingetogen lijnen, evenwichtige proporties en juiste verhoudingen. De nieuwe Giulia zet deze designtraditie voort met enkele functionele stylingelementen die hem een geheel eigen identiteit geven, zoals de aerodynamische uitsparing op de flanken, zijn gespierde achterzijde en natuurlijk de klassieke driedelige Alfa Romeo-grille als herkenbaar stijlicoon. Daarmee vormt hij de perfecte belichaming van Alfa Romeo's 'La Meccanica delle emozioni', de 'Mechanica van de emoties'.
INTERIEUR
Organisch comfort
Het interieur van de nieuwe Giulia is vormgegeven met de bestuurder als uitgangspunt. Voorop stond een perfecte ergonomie, waarbij de technologie in dienst moet staan van het rijplezier. De middentunnel en het instrumentenpaneel met infodisplay zijn naar de bestuurder gericht. De bestuurdersstoel is zesvoudig handmatig verstelbaar en net als de rest van het interieur bekleed met exclusieve zwarte technostof die met ambachtelijke precisie is afgestikt.
Technologie
INFOTAINMENT
Infotainmentsysteem van de nieuwste generatie
De nieuwe Giulia is standaard uitgerust met een infotainmentsysteem van de nieuwste generatie dat behalve via het 6,5-inch touchscreen in het dashboard, spraakcommando's en de toetsen op het stuurwiel, ook kan worden bediend met een intuïtieve draaiknop op de middentunnel: de Rotary Pad. Via Bluetooth® is het mogelijk een smartphone aan het systeem te koppelen voor handsfree bellen of het afspelen van eigen playlists.
VEILIGHEID
Innovatieve technologie
De Giulia is uitgerust met de meest geavanceerde veiligheidssystemen. Daardoor haalde de wagen 5 sterren in in de EuroNCAP-tests, met een uitzonderlijke 98% voor volwassen inzittenden – de hoogste score ooit voor een personenwagen.
Dynamiek
ALFA D.N.A.
Rijplezier à la carte

Alfa™ DNA is een rijdynamiekregeling die de respons op gas-, rem- en stuurcommando’s afstemt op de gekozen rijmodus. Het systeem biedt keuze uit drie instellingen:

WIELOPHANGING
Uniek wielophangingssysteem
Dankzij de toepassing van geavanceerde technologie en materialen combineert de nieuwe Giulia een optimale handling met premium comfort. De wielgeometrie is geoptimaliseerd met behulp van het gepatenteerde Alfa™ Link-systeem. Het gebruik van aluminium wieldraagarmen voor zowel de voor- als achteras zorgt daarbij voor een beperking van het onafgeveerde gewicht. Het resultaat is een solide wegligging die zich uitstekend leent voor een dynamische, maar veilige rijstijl.

Kracht

Motoren
EEN NIEUW HART VOOR NIEUWE EMOTIES

De Giulia wordt aangedreven door twee volledig nieuwe viercilinders uit aluminium: een 2.2 turbodieselmotor van 136 of 150 pk, beschikbaar met manuele versnellingsbak of achttraps automaat, of een 2.0 turbobenzinemotor met 200 pk die altijd gekoppeld is aan een achttraps automaat. Dankzij innovatieve turbotechnologie is de 2.2 diesel ook bij lage toeren alert, zodat buitengewone zuinigheid gecombineerd kan worden met soepelheid en een lineaire vermogensopbouw. Ook de benzinemotor is uitgerust met toptechnologie, zoals de elektro-hydraulische MultiAir-kleppenbediening, de ‘2-in-1’-turbocompressor en directe injectie met een hogedruksysteem van 200 bar. De motor ontwikkelt 200 pk bij 5.000 tpm en een koppel van 330 Nm bij 1.750 tpm.